============================================================

måndag 17 februari 2020

Mitt liv just nu

Åååååkej... så förutom att brottas med krämpor av olika slag - jag fick förresten en ny svimningsattack på toaletten igår igen - så har jag ägnat ohemult mycket tid åt det här:




Ja. Jag har jobbat kvällar. Jag har jobbat helger. Jag har slitit som ett djur. Och nu är jag slut som artist.

Missförstå mig rätt - jag gillar verkligen mitt jobb och jag gillar att jobba - men just nu har det varit lite mycket. Det är bland annat därför jag tar lite sportlov på fredag och loggar ur helt för att hänga med familjen.

Idag hade jag en maraton-sittning från typ 10 till 16, så jag var helt mör när jag kom hem. Köpte "plåster-på-såren-middag" hos lokala Sibylla-tjorren och det gick ju hem.

Och så när vi sitter där efter middagen så försvinner plötsligt båda barnen. Och tillbaka kommer de med det här:



"Vi tyckte så synd om er som inte har sportlov att vi bakade en kaka till er när ni var på jobbet."

Men alltså.... ♡♡♡♡♡ !!! Sicka ungar!!!

Nu ska jag jobba hemma tisdag-torsdag. Klämma in lite mystid med barnen här och där. Och på fredag ska vi vara lediga allihopa. Hitta på något tillsammans. Kanske åka och bowla? Kanske boule? Kanske Escape Room? Vi får se. Men eftersom vi inte åker skidor på sportlovet, vilket nästan alla barnens kompisar gör, så vill vi ändå hitta på någonting kul för dem.

Hörrni! Nu försöker vi sova tycker jag! Kommer att gå SKRÄP-dåligt, för jag kan inte sova när det blåser storm ute. Jag ligger bara och oroar mig för allt som jag glömt utomhus som kan flyga bort... eller får för mig att jag ska vakna upp i morgon bitti och hitta en trädgårdsstol i min bilruta...!

Men vi provar!

God Natt!

♡♡♡♡♡♡♡


♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: