============================================================

lördag 4 april 2020

Helgen so far

Jag vet inte mycket. Men jag kan med hyfsad säkerhet säga att jag efter att den här Corona-krisen är över kommer att ha utvecklat två saker:

1. Bacillskräcks-OCD
2. Social fobi

Kanske låter lite som ett slap in the face på de som redan lider av detta. Men jag menar att jag kommer att ha enormt svårt att återgå till något slags normalläge efter detta. I alla fall tror jag det. Jag tvättar händerna konstant och tjatar om SOCIAL DISTANSERING FÖR FAAAN till och med när folk står för nära varandra på film...!

Men den som lever får väl se... antar jag...

☆☆☆☆☆☆☆

Det är i alla fall skönt med helg! Och Maken är frisk igen. Det var bara lite feber någon dag där tidigare i veckan, och jag undrar om inte det hängde ihop med hans rygg...? Ibland när han får jätteont kan hans kropp reagera med feber. Och i måndags hade han så ont i ryggen att han bröt ihop vid hemmakontoret vid lunch...

Nu ser vi fram emot att påskveckan ska bli både solig och varm! De pratar om 13-15 grader! Makalöst! Jag gissar att när vi nått Påskafton har allt som nu är på väg att knoppa, blommat ut!

Vi skulle ha träffat vänner i Påsk men vi har ställt in. Ja, vi är friska. Just nu i alla fall. Men man vet aldrig. Man verkar kunna smitta innan man visar symptom, så varför chansa...? Och de som skulle komma brottas med SLE och immunförsvarsnedsättning så... Nä. Vi får ses en annan gång.

Det är SÅ MYCKET vi alla ska ta igen sen! När den här skiten är över!

♡♡♡♡♡♡♡

Jag avslutar med lite bilder från helgen so far. 😊



Jajjamen! Unnade mig
vin igår! SOM jag behövde det!


Fick leverans av min
HM-beställning direkt till
dörren igår kväll. Smidigt!
Och jag är minst lika glad som
Dottern att jag närt en
Vänner-nörd! 😊




Kram-mys,
Våffel-mys och
Sol-mys idag efter
promenad fram och
tillbaka till centrum.

♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: