============================================================

fredag 10 april 2020

Lååååååååååång-fredagen so far

Tar ni igen er nu då?

När vi inte åker och hälsar på folk eller håller påskbjudningar hemmavid kanske det ger lite tid till annat, tänker jag?

Jag inledde i alla fall den här Långfredagen med en lång, lugn promenad. Jag hade lämnat Sonen på träning och tog en sväng i solen. Så skönt!


Blev också inspirerad av en kompis som hade gjort en lite roligare äggjakt för sina barn. Så jag satte ihop en liten jakt-aktivitet jag också. För varje aktivitet de klarade av fick de en lapp. På varje lapp stod en bokstav, och bokstäverna bildade tillsammans en ledtråd till var äggen var gömda. Jättekul!


I övrigt tar jag det lugnt. Vi har ätit våffel-lunch och fikat i uterummet. Och så fixade jag en varsitt litet påskägg till mig och Maken.

Mitt = Polly
Hans = Kryptoniter, Zoo och Djungelvrål


Ikväll ska vi kolla in veckans alla "Robinson", som vi brukar på fredagar. Att det är Långfredag spelar ingen roll. 😊

Har vi vädret på vår sida ska vi försöka träffa Svägerskan med familj på utomhus-fika någon dag i helgen. Men som sagt - bara om vi kan ses utomhus. Annars får det vänta tyvärr...

Hoppas att ni har en jättefin Påsk där ute - oavsett hur ni firar. Vi gör det bästa av situationen helt enkelt.

PÅSK-KRAM på lämpligt avstånd!

♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: