============================================================

fredag 15 maj 2020

Dagens

Freeeeeeedag!!

Och så kom det fina vädret tillbaka igen! Halleluja!



Tog mig en rask promenad uppe i spåret före frukost, följt av en stunds stretch i solen på tomten. Jag är såååå stel att det verkligen behövs. Jag har kört detta nu ganska länge, och jag tycker nog att jag blivit i alla fall lite mer rörlig i kroppen. 🤞

På eftermiddagen åkte jag till min lillebrors mamma, som tillsammans med sin man har en gård i närheten, och hämtade en köttlåda. 20 kg närproducerat nötkött, styckat, uppdelat och vakuumförpackat.


Så nu är frysboxen fylld!

Och Fredagsmiddagen blev en riktigt fin och mör bit biff. Fantastiskt gott!


I helgen är vi match-fria och vädret ska vara hyfsat gynnsamt. Maken som varit krasslig tidigare i veckan är nu frisk och ska klippa gräs i princip hela helgen... 😂

Jag tänkte ägna lite tid åt att rensa ur barnens garderober. Det går knappt att hitta något där inne längre... Det är bara en massa gamla, urvuxna plagg där som tar plats.

Jag hoppas att ni får en jättefin helg, vad ni än gör, och var ni än befinner er. Ta hand om er. Håll avstånd. Men håll ihop. Och håll ut!

♡♡♡♡♡♡♡

2 kommentarer:

MaraMuffins sa...

Varför fick ni köttet i en kattlåda? Blir köttet extra mört och smakfullt? Sorry, jag fullkomligt älskar såna här felskrivningar!😂😘

Hafen75 sa...

Haha!!! Jäkla autocorrect!!! 😂😂 Tack för meddelandet, det är fixat nu... 😚