============================================================

tisdag 12 maj 2020

Tisdagskänslan

Jag VET att jag är supertjatig nu men...

JÄKLAR VAD SKÖNT DET ÄR ATT BO PÅ LANDET!!!




Jaja... jag vet... Det är såklart rätt osmidigt när man behöver ta sig in till Stockholm för att... tja... jobba i Gamla Stan till exempel... Men när man nu suttit på hemmakontor i två månader och får tid att komma ut i naturen oftare är det så sjukt skönt att ha det runt knuten!


❤❤❤❤❤❤❤

Som jag skrev igår är det kläd-shopping-tider nu igen. Barnens garderober är ju fulla med sånt som de inte längre kan ha, så...

Och då blir man ju lite sugen på att handla lite själv också...

Men i vanlig ordning är ju min lista inte så... vad ska jag säga... färgsprakande... ;-)



Känns generellt som att det är lite mer homewear-kläder i korgen nu... För sköna dagar på (hemma)kontoret... ;-).

❤❤❤❤❤❤❤

Hörrni vet ni vad jag och barnen har börjat göra? Varje kväll när jag läser bok för dem brukar vi avsluta med att kolla upp dagens datum i historien och prata lite kring det. T ex kunde vi idag, 12 maj, konstatera att just den här dagen 1968 införde Sverige postnummersystemet. Innan dess hade postsorterarna fått sortera på orter, vilket gjorde att de var tvungna att gå koll på alla orter i hela landet. Whaaaaaaat?!?!?!

Det är också Gustav Vasas, Florence Nightingales, Malin Åkermans och Madeleine McCanns födelsedag. Och eftersom vi redan pratat om det tragiska försvinnandet av Madeleine hade båda barnen koll på det namnet.

Tips i all vänlighet till er med nyfikna barn där ute! :-)

Nu ska jag gå och sova!

KRAM på avstånd!

☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: