============================================================

onsdag 13 maj 2020

Onsdag, nedförsbacke mot helg och dagens FRUST-SKRATT!

Men vilket jävla HÄRKE till väder vi vaknade till då!!!



SNÖ?!?!? Vad i hela höga Hälsingland är det som pågår här egentligen?!?!

Vet ni hur det såg ut på den där platsen för EXAKT två år sen??


Va?! Då låg man där och jäste i hängmattan, med en go podd i lurarna, och hade minsann ingen aaaaaaaning om att man två år senare skulle uppleva det värsta RÖV-året ever...!

Men jag får lyssna på mina egna ord, när jag pratar med barnen. De tycker att saker och ting är lite jobbigt också. Speciellt det här med att inte träffa släkt och vänner. De kan ju hänga utomhus med sina kompisar, men i övrigt är det ju ganska knapert. Och det tycker de är jättetrist såklart. Men då brukar vi prata om att vi faktiskt får vara glada att vi inte är sjuka själva, att jag och Pappan ännu har våra jobb kvar (det är ju många som tyvärr blivit varslade och/eller uppsagda) och att vi *peppar peppar* inte känner någon som mist livet i Covid19. Det är faktiskt viktiga saker att foka på just nu.

Dessutom finns faktiskt ett par positiva bieffekter av Coronan. Om man verkligen vill se dem.

T ex att vi är utomhus mycket mer nu - även barnen - och att kostnaderna för resor har sjunkit som en sten. Inget SL-kort på två månader, och knappt någon bilkörning alls. Förra månaden hade vi till och med nollfaktura från bensinbolaget. Positivt ändå, i det lilla. :-)

❤❤❤❤❤❤❤

Och på fredag planerar vi fin-middag här hemma! Jajjamensan! Bara vi fyra som vanligt dårå, men på fredag hämtar jag en ny köttlåda från en bekant som har en gård strax utanför byn. Sist jag köpte en låda blev jag väldigt nöjd. Dyrt, ja. Men jag vet varifrån köttet kommer, och det är värt mycket.

Jag tror bestämt att jag ska våga mig in på Systemet och köpa mig lite gött vin också! Det är ju bara jag som kan dricka alkohol här hemma nuförtiden, så jag får hitta en liten butelj.

Och så ryktas det att den här tillfälliga sinnesförvirringen Vädergudarna haft idag bara är just tillfällig, och att vi snart får tillbaka lite värme igen.

Längtar lite extra efter den här helgen just nu, känner jag...

❤❤❤❤❤❤❤

Men nu ska jag göra kväll här. Plocka och fixa inför morgondagen. Men först vill jag lämna er med den här tweeten som jag läste idag, och som jag fullständigt FRUST-SKRATTADE åt rakt ut!


Sån sjuuuuk igenkänning! Speciellt eftersom jag läste den PRECIS när jag hade stoppat första tuggan av en alldeles för varm toast i munnen...

😂😂😂😂😂😂😂

Inga kommentarer: