============================================================

måndag 1 juni 2020

Juni-rapporten

  
Hälsningar från skuggan under ett äppelträd! 🍎🍏

Herregud vad skönt att värmen till slut kom! Jag läste dock att det blir sämre igen till helgen - men så brukar väl vädret bete sig runt Nationaldagen? Och runt skolavslutningen? Jag vet inte hur många gånger vi fått ta med oss picknick-korgen hem igen efter avslutningssången är klar, och fika hemma i stället...

I år får vi ju inte ens vara med, så jag planerar i stället att vi ska äta en gemensam lunch här hemma när barnen kommer hem. Jag tänkte överraska med pannkakstårta. Har aldrig gjort det förut, men hur svårt kan det vara liksom...?

Idag inledde jag med 5 km promenad i skogen igen. Jag var trött och seg i hela kroppen efter igår - jag tog ut mig på något vis - så jag var inte helt nöjd. Men det var ändå skönt med frisk luft och det är alltid en bra start på dagen att få komma ut i skogen en sväng. P3 ID har släppt ett nytt avsnitt om Oprah Winfrey så det fick vara mitt sällskap.

Ikväll ska vi olja in altanen. Igår lyftes allt bort och Maken körde altantvätt med högtryckstvätten. Och nu när jag sitter här och ser hur stor och fin altanen faktiskt är känner jag mig JÄVLIGT osugen på att fylla den med skit igen... 😂


Nu ser vi till att BARA lyfta tillbaka det som faktiskt ska vara kvar! Bord och stolar. Grill. Hängmattan. Eldkorgen. All annan skit som förut stått där får ENTE komma tillbaka! Vid glasfönstren till uterummet skall blommor och planteringar stå. Gu' så jag längtar!

☆☆☆☆☆☆☆

Hur blir sommaren för er då? Svårt att planera nu med en pågående pandemi... Vi kommer väl att köra Playa del Altan i sommar som det verkar. Vi hade ju faktiskt inte hunnit planera eller boka något när pandemin slog till. Jag har flera kompisar som fortfarande håller på och kämpar med avbokningar och återbetalningar... Skönt att slippa det i alla fall...

Men idag tänker jag fokusera på några positiva saker i all jävla skit som pågår:

1. Antal döda som rapporterades in var igår NOLL stycken (åtta idag). Och jag vet att det är eftersläpningar på helger. Jag vet det. Men det har det ju varit varje helg. Så att det var NOLL igår var ju ändå något som skiljde ut sig mot tidigare.

2. Läste att varslen minskar också. I alla fall lite.

3. WHO lät plötsligt försiktigt positiva till att det kanske, eventuellt och med lite tur kan vara så att ett vaccin kan finnas klart på den här sidan om årsskiftet. Och med tanke på att de sagt 1-2 år tidigare får det nog tolkas som positivt. Och jag tror ärligt talat inte att just WHO slösar med goda nyheter eller positiva signaler...


Passa på att njuta nu. För i morgon kan allt ställas på ända igen...

♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: