============================================================

onsdag 3 juni 2020

Sommaren kommer smygande

Sådärja!

Då var hela altanen oljad, men bara den ena sidan har torkat än så länge, så det är bara där vi kan "flytta tillbaka" så att säga. Men jag blev väldigt nöjd!:-)



Gräslök, persilja och en hel DRÖS med tomater!


Makens experiment: Apelsin och Ananas! :-)
Vi får väl se hur de håller sig...


Till vänster: Hortensian jag köpte i helgen.
Till höger: Kärleksörten som från början är ett skott
från vårt första hus, radhuset, som sen flyttade hem
till Lilla Mamma och som när hon gick bort fick
flytta hem igen. Den vill jag ALDRIG förlora...


Nu ska bara den andra delen av altanen torka också, så ska vi flytta dit grillen och hängmattan. Resten av all SKIT som stod där ska som sagt ENTE få komma tillbaka! Det är ett skitgöra att gå igenom och rensa, men jag får väl använda helgen till det helt enkelt. Det, fotbollsmatch, Nationaldag och matte-hjälp till Dottern...

✩✩✩✩✩✩✩

I år får vi som sagt inte vara med på barnens skolavslutningar, men vi har ändå förberett lite sommarpresenter som barnen får ta med sig till sina lärare. Jag tror inte att någon av barnens lärare läser min blogg, så jag känner mig ganska trygg i att berätta redan nu vad de kommer att få.

Sonen kommer att ge en present till sin klasslärare.
Dottern kommer att ge en present till sin klasslärare, och till sin musiklärare. Anledningen till att han också får en present är väldigt enkel - han har jobbat jättemycket med hennes fiolspelning, på sin fritid, och verkligen hjälpt henne att blomstra där. Hennes fiol-lärare på musikskolan är MINST lika glad över detta som vi. :-)



Det blir en varsin pocketbok och lite gött sommargodis - Pina Colada och Mojito (i brist på riktig drink...). Klasslärarna får "Badhytten" och musikläraren får Bruce Dickinsons självbiografi. Det blir nog jättebra. Den senare har ju fått väldigt bra kritik, och "Badhytten" har jag själv läst och tycker väldigt mycket om. Det är skön och ganska kravlös sommarläsning, om det nu finns något sådant. :-)

✩✩✩✩✩✩✩

Inga kommentarer: