============================================================

onsdag 1 juli 2020

Ladda om igen då

Sååååååå.... dags att ladda upp för att åka in till Röv-hålet... jag menar Kungliga Hufvudstaden igen då. Maken har ett viktigt möte i stan i morgon, så jag tänkte passa på att åka med och dra en sväng till kontoret. Jag kommer att ha grava svettningar av nervositet tills jag är tillbaka i hemmets lugna vrå igen...

I morgon är det också sista ridlektionen inför sommaruppehållet. Dottern tycker såklart att det är trist, men själv tycker jag att det är skönt att slippa allt körande ett tag. Både ridning och fotboll tar paus från och med nästa vecka.

Dottern ville gärna ha med en sommarpresent till sin ridlärare, så jag plockade ihop lite. Tycker att det blev rätt okej.


Idag åkte jag och Maken på ett ärende tillsammans. Vi tog min bil. Han flippade direkt och tyckte att bilen var sååååå jävla skitig. Och han hade ju inte fel i sak. Det hade han inte. Men man måste också komma ihåg att min bil är bruks-bilen i familjen. Det är den som åker till Tippen med skit, löv, gamla julgranar och annat. Det är den som skjutsar till och från träningar, matcher och stall. Det är den som används vid shopping, både av mat, byggmaterial och planteringsjord. Så det är ju inte jättesvårt att förstå varför min bil är den skitiga, och hans det motsatta.

Med det sagt - Maken städade min bil idag! Dammsög. Tvättade av inuti. Spolade av mattor och bil med högtrycken (tillåtet så länge man bara använder vatten, och inte underreds-spolar). Så himla snällt! Och kolla - den ser som ny ut!



Hörrni! Nu är jag så trött att jag mår illa faktiskt. Jag ska nog lägga ner för idag. 

Ta hand om er!

Kram - på avstånd såklart! :-)

♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: