============================================================

torsdag 2 juli 2020

Stockholm...

... har blivit tomt...?

Idag åkte jag in till Kungliga Hufvudstaden igen. Jag promenerade från Kungsholmen till Gamla Stan, och jobbade ett par timmar på kontoret innan jag promenerade tillbaka till Kungsholmen, där bilen var parkerad, igen.

Under promenaderna upplevde jag inte att det var sådär jättemycket folk på stan, ärligt talat. Okej, inte folktomt, men det tycker jag faktiskt inte vi ska räkna med heller. Allas liv behöver ju rulla på, om än med en hel del anpassningar.

Det var inga fullproppade caféer eller restauranger, vad jag såg. Gamla Stan var kusligt öde, vilket i och för sig inte är så konstigt, eftersom typ 90% av alla som fyller gatorna och gränderna där brukar vara internationella turister.

Mötte däremot en hel del människor som tränade - folk promenerade, joggade, sprang, cyklade... Allt! Och det var ju härligt att se! :-)

Jag säger inte att bilderna som snurrar runt och visar överfulla bussar och packade uteserveringar är fel. Jag säger bara att IDAG, där jag var, syntes inte det fenomenet.

Kanske var det bara en sån dag. Eller så här semestern kickat in, och stan har tömts på folk... ;-)





Nu håller vi alla tummar vi kan för att Stockholm visade sig från sin bästa sida, och alltså inte proppade oss fulla med Covid19... Men det lär vi väl märka...

☆☆☆☆☆☆☆

Om allt går som det ska, och vädergudarna är med oss, ska vi i morgon få gå på sjuuuuukt efterlängtad KÖÖÖÖÖÖTT-kväll!! :-)  Den skulle egentligen ha ägt rum i mars, men på grund av Covid19 valde vi gemensamt att skjuta upp den. Till nu, uppenbarligen. Nu när man kan sitta utomhus är det ju i alla fall lite lättare...

Så... om ni ändå håller tummarna att vi är friska får ni gärna hålla tummarna för att vi kan genomföra KÖÖÖÖÖÖTT-kvällen enligt alla planer... :-)

♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: