============================================================

söndag 5 juli 2020

Sagan om Ceslius

Jag har testat en del energidrycker. Framför allt för att från början tyckte att jag blev piggare av dem. Och det utan att magen bråkade. 

Dessutom tyckte jag - och tycker fortfarande - att de har lagom mycket kolsyra. I förhållande till vanlig läsk så är den bättre på den punkten. För mig.

Smakmässigt är det väl oftast ingen sensation. Men helt okej.

Jag såg att just Celsius verkar vara den energidryck som säljs i hälsokosten. Inga Nocco så långt ögat når.

Så jag tänkte "varför inte"? Och så köpte jag tre stycken när ICA hade erbjudande.

1. Crispy Pear 
2. Peach Vibe 
3. Tropical


Den första, Crispy Pear, hällde jag ut efter några klunkar. Tyckte att den smakade... ja... jord, ärligt talat. 

Peach smakade persika. Och... jord. Den också... Ytterst märkligt.

Och så var det den sista. Tropical. Och den hade en distinkt eftersmak av... ja... rätt gissat. Jord!

Jag var helt förbluffad! Tills jag kollade innehållsförteckningen på burkarna. Och då såg jag var det måste ha varit som gett den märkliga smaken. Det var inte jord jag kände. Det var ingefära!

Jag tror jag håller mig till Nocco i fortsättningen... Eller en kopp kaffe eller två...

☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: