============================================================

söndag 5 juli 2020

Ösregns-söndag

 
Pjuh...! Sitter ner för första gången idag... tar ett glas iste och lyssnar på regnet utanför.

Jag kom upp redan vid åtta idag. Inte för att jag var så himla pigg direkt, men jag kunde bara inte sova längre. Tror att det är allt som snurrar i skallen som ställer till det. Jag har svårt att bara koppla bort och slappna av. Och det är svårt att sova lugnt då.

Just nu är det väl mest oron över Makens jobb som gnager. Så jävla jobbigt att ha den skiten hängande över oss hela sommaren... men vi har ju inte jättemycket val. Bara att bita ihop och tröska på.

Han var på intervju nummer två på ett ställe i förra veckan. Det är tyvärr väldigt många som sökt, och stenhård konkurrens, och jag vågar inte hoppas. Det är dock ett jobb han verkligen vill ha, och ett som jag tror skulle passa honom som handen i handsken faktiskt. Så... vi får se...

Men som sagt, kan man inte sova är det lika bra att gå upp. Och gå ut! :-)


Och när jag väl kom tillbaka, efter att ha klarat mig undan hela promenaden, kom regnet. Och sen har det ta mig fan regnat oavbrutet hela dagen. Så... det finns inte jättemycket att göra då. Speciellt inte i pandemi-tider då vi inte umgås inomhus alltför gärna.

Så vad gör man då? Jo. Man städar.

Jag har städat, plockat, tvättat, dammat och röjt undan i princip nonstop hela dagen. Utom en kort paus för att baka kaka. Och äta kaka.




Det är ju ändå bra med lite kassa väderdagar sådär då och då. Så man kan vara inne och röja. Sommaren brukar ju annars vara den tiden på året då allt förfaller TOTALT inomhus. Och visst, vi skulle  kunna sysselsätta oss inomhus hela sommaren, men för barnens skull ser jag gärna att solen och värmen gör comeback nu.

Vi satt idag och kollade på tapeter etc till barnens rum. Vi bara MÅSTE fixa deras rum nu! Det har inte hänt mycket där sedan de var riktigt små, och det är ju inte så kul att ta hem kompisar när man är 13 år och har en Blixten McQueen-lampa i taket...

Så... vi måste göra övervåningen lite mer tonårs-kompatibel nu känner vi.

Sen vet jag inte om min man riktigt förstår innebörden av det, med tanke på att jag kom in i badrummet på övervåningen och såg det här. True story. 


😂😂😂😂😂😂😂

Inga kommentarer: