============================================================

måndag 17 augusti 2020

Uppstart HT2020

Ja jäklar alltså... sätta klockan på 06.30 var ju ingenting jag tyckte var sådär superfestligt igår kväll. Även om jag sovit rätt kass emellanåt under ledigheten och vaknat tidigt så har jag inte ställt klockan, och det är en jäkla skillnad.

Men hur det nu var så skickade jag i alla fall iväg två trötta men samtidigt lite förväntansfulla barn till skolan i morse. Han till ÅK7 i en ny klass och i en ny skola. Hon till femte klass. Samma klass och samma skola som förut.

Ja... till vänster ser ni alltså Dottern idag. Femteklassaren. I moderiktig hatt, sommartopp och handväska.

Till höger är det alltså jag i femte klass. Hockeyfrilla. Husnyckel i band runt halsen. Collegetröja med facking KALLE ANKA PÅ!!

Safe to say att utvecklingen gått framåt på ett bra sätt över generationsgränsen ändå.

☆☆☆☆☆☆☆

Själv har jag kickat igång HT2020 på hemmakontoret på allvar. Det betyder alltså att alla jobbgrejer har flyttat tillbaka till köksbordet, efter att ha varit arkiverade på en hylla i sovrummet. Ja. Jag har ju jobbat en del under sommaren också såklart, men det tog alltså bara EN dag innan hela köksbordet blev invaderat. Bra jobbat ändå kan jag tycka.

Maken och jag unnade oss lite hämt-thai till lunch. Det har öppnat ett nytt wok-ställe här och MAJ GADD vad gott!!

Idag hade också Dottern sin första fiollektion för terminen. Hon har ju inte övat sådär mycket som jag hade velat, men... det är ju delvis mitt fel. Jag skulle såklart ha pushat lite mer under sommarlovet. Men det hade gått bra ändå. Hon är faktiskt väldigt duktig.

Själv fick jag sitta ute och vänta - på grund av pandemin får vi föräldrar inte följa med in på skolans område.

Nu ska jag ta den här trötta kroppen och knoppen in i en förhoppningsvis ljuvlig sömn. Om allt går enligt planerna tar jag en morgonpromenad när barnen gått till skolan i morgon bitti. Det blir ju ingen mil - det finns det inte tid till - men ändå. 😊

Sov Gott! Och kom ihåg - KRAM PÅ AVSTÅND!

♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: