============================================================

söndag 16 augusti 2020

Dag 30: Summa Summarum

Jahaja... mina vänner... då var sommarlovet och semestern slut för den här gången. Sommaren lär ju fortsätta i alla fall några dagar till, och det är ju för väl!

Vi har haft en fin sommar, trots allt. Visst är vi också märkta av pandemin. Och visst har vi haft det tufft med oron och ovissheten om vad hösten ska innebära. Men vi har också fått njuta av en sommar tillsammans. En sommar där fler än vi hållit sig på hemmaplan, vilket gjort att barnen faktiskt haft fler kompisar att hänga med jämfört med en vanlig sommar.

Jag har, räknade jag ut, promenerat totalt 162,35 km under dessa 30 dagar. Det innebär också, förutom mängder av steg och massor av tid, att jag lyssnat otroligt mycket på poddar. P3 Dokumentär och P3 Historia såklart. Men också Sommarpratare och den nya podden Svenskarnas Historia. Dessutom blev jag otroligt glad att Vanessa Falk och Daniel Breitholtz fortsatte med podden Kompaniet, trots Adam Alsings bortgång. Kristoffer Appelqvist gör en mycket bra insats. Han är inte Adam. Men det är inte heller meningen. ♡

Sommaren 2020 innebar sol och bad, regn, hagel, renovering, odling, vänner, familj, födelsedagar, hängmatta, skrapsår, promenader, solsting, poolhäng, värmebölja, blåbär, frisbee-golf, glass, kräftor, grill, vin, strandmiddagar och kvällsdopp, skratt, samtal, ångest, glädje och framtidshopp. Allt i en salig blandning.

Vi avslutade ikväll det här sommarlovet på det bästa sätt vi kunde tänka oss - middag på stranden och kvällsdopp.



Nu är vi så redo vi kan bli för HT2020 tror jag.

♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: