============================================================

lördag 5 september 2020

Hej å Hå Trampa På...


Bäddat och klart då... på övervåningen. Långt bort från den enda i familjen som klarat sig från den här åter-till-skolan-sjukan som trängt sig på.

Jag sov här uppe natten till idag också. Eller... sov och sov... det är ju OMÖJLIGT att sova när man har ont i halsen!! Så nu är vi alltså på två nätter på raken med nästan ingen sömn... 😴 Men idag har det blivit bättre i halsen, så jag hoppas på att slå av som en full sjöbuse i natt... 😂

Jag har hittills sluppit må uselt. Förutom halsen då. Snorig är jag. Nyser hela tiden. Men ingen direkt feber (knappt 38) och väldigt lite värk i kroppen. Så jag har idag försökt vila, så det inte ska bli värre helt enkelt.

Jag låg i soffan och kollade på "Ghost" t ex och fick sen för mig att jag skulle damma av en gammal TV-serie-favorit...

Klämde flera avsnitt... 😍

Nu håller vi tummarna för att framför allt Maken slipper bli sjuk. Det är faktiskt det viktigaste just nu, då han har viktiga grejer som händer i veckan och han verkligen inte har tid att bli sjuk just nu. Det är mycket därför jag försöker hålla mig undan. Sitter i andra änden av soffan, sparkar ut honom ur köket, sover på övervåningen... ja... ni hajjar...

Ta hand om er!

☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: