============================================================

fredag 4 september 2020

Men alltså vaffaan.... 😖

 

Nämen då var det väl min tur nu då...? Igår kväll kände jag mig lite... jag vet inte... funky. Och i natt, efter kanske två timmars sömn, vaknade jag av att jag hade ont i halsen. Jag försökte somna om i en timme, men sen gick jag upp. Klockan var kvart över tre...

Jag har ingen feber. Inte än i alla fall. Men jag har ont i halsen fortfarande. Och så är jag såklart vråltrött...!

Antar att det är barnens åter-till-skolan-sjuka som hittat till mig också. Dottern fick gå tillbaka till skolan i onsdags. Sonen är fortfarande hemma. Han är hostig fortfarande, men jag räknar med att han kan gå måndag.

Jag tror inte att det är Covid19. Jag är 99% säker på att barnen dragit hem det, och enligt de testningar som gjorts på barn i vår region sa man igår att andelen som faktiskt testat positivt för Covid19 varit "försvinnande liten". Så det är nog en höstförkylning...

Jag hoppas på ett snabbt förlopp för mig också. Jag vill ENTE bli sjuk nu. Har absolut inte tid med det! Vi har en späckad höst framför oss på jobbet, och jag har massor att göra.

☆☆☆☆☆☆☆

Jaja... sent igår kväll hade vi strömavbrott här i typ en och en halv timma. Det var väl andra avbrottet på mindre än en vecka nu. Vi fick besked från eon idag att avbrottet berodde på att en fågel flugit in i något någonstans... jag la inga detaljer på minnet...

Men vi hade det ganska okej ändå, jag och Maken. Det är tur att vi laddat upp med ljus inför hösten!


I helgen hade jag tänkt fortsätta städandet av övervåningen, och åka med Dottern och byta skorna jag köpte till henne för ett par veckor sen. De passade i butiken, men när hon väl skulle ha dem em vecka senare klämde de... Jäkla unge att växa då...!! 😂

Men nu blir det ingenting av med något av det där, som det ser ut. Jag ska nog försöka vila och kurera mig bara.

☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: