============================================================

onsdag 16 september 2020

Vem är du? Vem är jag?

Ni har ju sett den här förut. Den är gammal.


Alla har en åsikt. Oftast en väldigt stark åsikt. Jag har t ex så sent som igår läxat upp både min chef och en kollega och med en BRUTAL bestämdhet meddelat att:

SKON ÄR LJUST ROSA OCH SNÖREN/DETALJER ÄR VITA/SILVER 

De höll inte med.

Naturligtvis har de ju fel.

Sen fick jag själva beskrivningen av vad det är som gör att vi ser det vi ser.




Med tanke på att jag alltså jobbar med ekonomi, siffror, Excel, rutiner, ordning och reda, så är det nog få på kontoret som tror på den där beskrivningen. Jag är dessutom, utan att skryta, ganska bra på mitt jobb. Så det KAN ju inte stämma eller hur?

Jag frågade mina kollegor "jaha... tror ni på det där då...? är jag lite artsy eller...?"

Och de ba "jomen lite är du säkert det..."

Jag hade inte hjärta att berätta för dem att jag under hela min uppväxt, och även i vuxen ålder, sysslat mest med kreativa saker på min fritid. Som t ex att spela teater, sjunga i kör, spela instrument, teckna, måla och skriva. Att jag till och med gått hos sångpedagog på Kulturama i Stockholm.

Det är helt enkelt en hel del saker de inte känner till om mig, och vem jag är... och vi kanske ska låta det vara så... 🤫

♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: