============================================================

söndag 29 november 2020

1:a Advent


Första Advent, vänner! Hoppas ni haft en fin dag, oavsett om och hur ni firat den.

Vi tog en riktigt lugn dag, måste jag säga. Vi började med långfrulle och Julfilm. Vi såg en ny film på NetFlix - "Jingle Jangle" hette den. Det är en musikalfilm, så det var lite oväntat. Men den var helt okej. Kanske inte så mycket julfilm som en film om att göra gott och tro på magi. Men som sagt, fin film och riktigt pampiga musiknummer!

Sen drog Pappan iväg med barnen på lite utomhusaktivitet - fotboll och frisbeegolf uppe på konstgräset - och jag fick lite lugn och ro att städa och pynta lite till. Jag bytte gardiner i vardagsrummet och fixade ljuskronan.


Jag passade också på att baka en äppelpaj till Söndagsfikat - eller Adventsfikat. Vi hade så himla mycket äpplen så jag behövde göra något. Och äppelpaj är aldrig fel. Aldrig!





Dottern ville hemskt gärna pimpa lite pepparkakor också, så det är klart att hon fick det! Det är kul! Förr om åren - när vi inte satt på hemmakontor och jobbade allihopa - så brukade jag se till att fixa ett pimpa-pepparkakor-fika på jobbet runt Lucia. Man behöver få leka ibland, kan jag tycka.

Men efter att ha kamperat inomhus hela helgen kände jag efter fikat att jag bara BEHÖVDE komma ut en stund, så jag gick ut på en riktigt skön promenad. Det är ju lite halt ute nu, och muskelminnet slog ju i direkt och jag fick snubbel-panik hela tiden. Ja... det är kanske svårt att tro, för det känns ju som att hela 2020 har handlat om Covid19, men det var ju i slutet av januari i år som jag halkade på ett svinhalt övergångsställe, slog i bakhuvudet och fick en lättare hjärnskakning. Känns som 100 år sen dock...

Men med det i minne gick jag lite långsamt emellanåt. Men, men...


... jag kom i alla fall ut, fick frisk luft och kunde rensa skallen lite. Och utan att bryta några ben eller slå mig. Win-Win! 

Nu packar vi snart ihop den här dagen och laddar upp inför en ny vecka. Det är otroligt mycket att stå i, både på jobb och hemmavid, så jag längtar något vansinnigt till ledighet och lugn och ro. Jag lägger just nu ALLT hopp till att vi får vara friska och njuta av ett lugnt och skönt jullov. 🤞

Ta hand om er! ♡

Inga kommentarer: