============================================================

söndag 22 november 2020

Nämen allvarligt jävla talat nu...?

Vi måste höja den cineastiska - skiter i om det inte är ett riktigt ord - nivån här hemma nu! Det här håller faktiskt inte.

Vi började ikväll kolla på en film som Maken hade sett dyka upp på NetFlix.


Många bra, kända skådisar. John Malkovich inte minst. Vi kollade 18 minuter. Sen sa vi tack och hej.

Nämen fy tusan vilken skit! Alltså... en film där alla pratar släpig jävla hillbillie-sydstats-dialekt måste faktiskt erbjuda någon riktigt bra hook om man ska orka kolla längre än så.

Så efter låååååång tids letande hittade Maken en annan film. Den utspelade sig visserligen inte i trötta Arkansas, men i övrigt kunde man tidigt skönja vissa likheter...


Alltså FYFAN vad jag är trött på snubbiga filmer nu! Det är gangsters, våld, blod...  vartannat uttalat ord är fuck... Snubbar som springer runt och bröstar upp sig och ska vara så jääääävla tuffa och hårda. Som att allt bara är en stor snopp-mätar-tävling... Så satans tröttsamt!!!

Den här såg vi dock klart. Och min behållning av den är absolut noll. Förutom att jag gick och la mig med ännu mer förakt mot snubbighet dårå.

Se. Den. ICKE!!

Och om någon nu ba "Äh! Hon är bara en sån där rabiat vänsterfeminist som hatar män och som män hatar" så vill jag bara säga att jag röstade blått förra gången. Jag är feminist, men ingen manshatare, och jag är lyckligt gift med en man. Jag bara avskyr den här typen av filmer!

Förra veckan såg vi en smart, rolig och snyggt gjord film, också med snubbar i huvudrollerna, och också under action-kategorin, men där filmen på intet sätt blev just "snubbig".



Så nu behöver jag verkligen tips på BRA, smarta, snygga filmer som finns tillgängliga på HBO eller NetFlix. Eller SF Anitime, om det kniper.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så sick and tired på killar som lägger upp sina dicks bredvid varandra 😴

Netflix har stagnerat tycker jag.

Hm, jag är lite svag för Tom Cruise i Jack Reacher ☺️Såg att de filmerna finns på HBO



Hafen75 sa...

Men eller hur?! Jag har ingenting emot actionfilmer med karlar i rollerna, men det ska vara snyggt och bra gjort!

Jack Reacher är bra! Men jag har nog inte sett alla... Tack för tips! :-)