============================================================

söndag 22 november 2020

Halt och lytt

Idag har vi haft en bra grundregel här hemma:

VI FRÅGAR INTE HUR MAMMA MÅR!!!

Det är alltså min egen regel.
Jag börjar gråta om någon frågar...

Okej... det låter ju hemskt, men det handlar alltså om att jag har så ont i ryggen, nacken och huvudet att jag mår illa.

Det har varit på gång ett tag, men i natt gick det överstyr helt och hållet. Jag försökte sitta upp i gästsängen och sova, men till slut höll det inte längre. Jag gick ner vid sex-tiden. Ville ju inte väcka någon, så jag smet in i tvättstugan och vek lite tvätt innan jag satte mig i soffan med värmefilten om ryggen. Sen när barnen vaknat gick jag upp och tog en kokhet dusch. Det hjälpte. Inte.

Det är väl flera saker som bidragit till detta, antar jag. Dels att sitta vid köksbordet och jobba såsom jag gjort sedan mars - det kan inte vara bra rent ergonomiskt - och dels för att jag sovit i gästsängen sedan början av veckan. Så det är lite jobbigt nu...

Men igår satt jag i alla fall nästan hela dagen och klickade hem julklappar. Det är ju inte jättelätt att "strosa runt" på nätet på samma sätt som man kan göra i affärer. Ska man nätshoppa behöver man liksom veta ganska säkert vad det är man ska ha. Och eftersom jag inte vet vad jag vill köpa blir det... ja... knepigt. Minst sagt. Men nu har jag i alla fall hitta några saker, så helt tomt blir det inte under granen...

 
Jag hade tänkt gå upp på vinden idag och plocka fram julpyntet - man vill ju börja lite smått nu när det är så mörkt och jävligt - men eftersom jag inte ens kan titta ner för att se färgen på mina trosor på grund av smärtorna i nacken så tror jag att vinden får vänta lite till...

I veckan hoppas jag kunna göra klart alla julklappsinköp, så jag kan fokusera på lite annat. Om julmaten ska handlas online - vilket jag planerar att göra - så gäller det att planera ordentligt. Bäst att börja skriva upp redan nu vad som behövs.

Vad MÅSTE finnas på julbordet? Fyll på!

* Julskinka
* Köttbullar och prinskorv
* Rödbetssallad
* Ägghalvor
* Revbensspjäll
* Potatis
* Julkorv
* Bruna bönor
* Julknäcke
* Ost
* Ris a la Malta
* Clementiner
* Choklad
* Julmust

* Vad mer...?

Inga kommentarer: