============================================================

söndag 24 januari 2021

Sköna Söndag

Jaha. Så tydligen slutar inte mina barn att växa. Och tydligen innebär det att vi behövde köpa nya skor till Dottern igen. Och eftersom det är KLIPPT OMÖJLIGT att köpa skor på nätet gjorde vi en shopping-runda idag, jag och Dottern.


Vi drog till Intersport och jag skojar inte när jag säger att hon säkert provade fem olika modeller i varierande storlekar fram och tillbaka i flera omgångar innan hon ääääääääntligen hittade rätt. Tack vare en otroligt proffsig och kunnig säljare på plats.


Det är ju inte svinkul att springa i butiker just nu, trots att det är "årets fattigaste helg" och det därför BÖR vara rätt lite folk ute. Men som sagt - skor är tamigtusan omöjligt att handla online om man inte vet EXAKT vad det är man ska ha, dvs om man köper en modell man redan har.

Efter shoppingen behövde vi äta - speciellt eftersom att ingen av oss ätit någon bra frulle. Såatte...


Ja. Vi handlade i Drive-thru och åt i bilen. Allt för att undvika att träffa andra...

FYFAN vad trött jag är på att pandemi-säkra allt hela tiden!!! Jag vill bara att allt ska vara som förut!!!

När vi kom hem tog jag upp alla julsaker på vinden. De hade stått i sina lådor sedan allt åkte ner för två veckor sen, så nu var det banne mig dags.

Sen upptäckte jag, när jag gick ut i förrådet, att någon här hemma lämnat frysboxen HELT ÖPPEN där ute! 😱 Det mesta verkar fortfarande okej, det var fortfarande minus i boxen och allt i botten tycktes okej, men t ex glass och annat sånt är ju paj och får kastas. Så boxen har ju jobbat JÄRNET för att hålla temperaturen, men frågan är ju... hur kommer det att märkas på elräkningen...?

Jaja... vi får se hur det går.

Vi körde i alla fall söndagsfika som vanligt idag också. Och efter att ha sett ett inlägg på Instagram, med de gamla fina Café au Lait-kopparna som var så populära en gång, så var jag tvungen att plocka fram våra också...

Nu taggar vi ny vecka. Det händer ju inte jättemycket förutom jobb och skola nuförtiden, men på söndag ska i alla fall Dottern och hennes kompis E få hyra häst i stallet igen. Så det blir k alla fall något.

Ta hand om er!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡




♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: