============================================================

måndag 25 januari 2021

Slut som artist

Jag är ju VERKLIGEN inte den första att jubla över snön, eller ens ta den lite i försvar, eftersom jag HATAR att frysa, men just idag var det ändå liiiiiite skönt att det kommit snö, så jag kom ut och skottade lite.

Jag är så fruktansvärt trött idag att jag inte orkat varken träna eller göra så mycket annat än jobba. Så det var märkligt nog snön som räddade den här dagen från att BARA kännas överjävlig.

Det är så jäääääääkla skumt alltihopa, men nu när min man, efter att ha bytt jobb flera gånger de senaste åren, verkar ha hittat "rätt" - dvs han stormtrivs och är supernöjd - så är det dags för MIG att känna skav inombords istället...!

Missförstå mig rätt - jag trivs bra på mitt jobb, det är inte det. Men... det kanke bara är pandemin och allt hemmasittande som talar nu, men... det känns som att... ja... det känns lite som att jag gör mer och mer av sånt som kanske inte direkt faller under en ekonoms ansvar, och det känns... sådär. Och tro inte att det är någon slags "det-där-är-inte-mitt-bord-jag-står-över-sånt"-attityd, för det är inte så jag menar. Jag menar bara att vissa saker, vissa uppgifter, har tagit över mer och mer. Och det är kanske inte de uppgifter som är mina core uppgifter. Så att säga...

Men men... det kan som sagt bara vara att jag känner mig lite ensam och utanför när jag sitter här hemma HELA TIDEN... Så vi får väl se hur allt utvecklar sig.

Men som sagt - jag trivs och gillar både företaget och mina kollegor, jättemycket, så det där.löser sig.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
 

Inga kommentarer: