============================================================

lördag 6 mars 2021

Mitt Nyårslöfte 2021

Näääääää!
Jag avger ju inga Nyårslöften. Det vet ni ju.
MEN - inför 2021 gav jag mig själv två mål.

1. Att överleva.
2. Att jag på Nyårsafton 2021 ska kunna sitta och titta tillbaka på året som gått, och må bättre än jag gjorde Nyårsafton 2020.

Jag kände mig rätt nöjd med de målen. Men jag var tvungen - TVUNGEN - att komplettera med en målsättning till:

Jag måste sänka mina förväntningar på folk.

Jomen.... så här:

Februari 2020. Viruset börjar spridas. Man upptäcker några case även i Sverige. Min reaktion: "Nämen lugn nu, boys and girls, det här kommer våra kompetenta, väl förberedda Top Notch-myndigheter och proffs att ta hand om. Visst, vi har några case, men det här är fucking SVERIGE! We got this!

Klipp till kort efter - skenande smittspridning, handfallen regering, bland de högsta dödstalen per capita i hela världen.

Jag: CHOCKEN?!?!

Eller så här:

Jag har alltid sagt att man inte behöver vara så orolig för skräniga rasister och outbildade konspiratoriska dårar - "tomma tunnor skramlar högst" helt enkelt.

Klipp till Januari 2021 - ett gäng konspiratoriska dårar stormar Capitolium i Washington, med planer vi bara kan gissa oss till givet vad de hade med sig och hur de skanderade, och dessutom ivrigt påeldade av fucking presidenten?!?!

Jag: CHOCKEN?!?!

Som sagt... jag MÅSTE sänka mina förväntningar. Vilket skulle bevisas även idag...


☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: