============================================================

söndag 7 mars 2021

Villhöver

Så vår kök/matplats/hallrenovering fick ställas på paus nu när Makens rygg kukade ur igen. Vi har ingen aning om när vi kan sätta igång och till dess får vi vackert nöja oss med att planera och drömma...

Vi vill sätta in vitt trätak och spottar. Vi vill lägga in grått golv, sätta vit bröstpanel och tapetsera om. Köket skall bytas ut och vi vill byta ut vårt mörka matbord till ett vitt, mer lantligt. Dessutom har jag en idé om att sätta upp en liten kaffestation. Jag störs ofta av att kaffebryggare och kaffegrejer står på köksbänken och tar onödig plats. Så... en tanke i alla fall.

Här är lite inspo-bilder jag hittat och som sammanfattar ganska bra tycker jag.




Men visst. Det finns fler saker än bara renoveringen jag sitter och drömmer om såhär när jag känner att saker och ting suger ganska mycket.

T ex vill jag köpa nya trädgårdsmöbler till altanen. De vi har nu är ett 20 år gammalt ommålat och alldeles för litet träbord och fyra ärvda plaststolar som inte ens passar ihop. Så... kanske dags att köpa nytt till slut...?


Men vill jag BARA ha saker till huset?!

Nä. Klart jag vill unna mig själv saker också. Men jag är dålig på det. Jag kommer oftast hem med saker till hemmet eller till barnen när jag är iväg och handlar (herregud... det var länge sen man kunde vara det... 😫), för jag har liksom svårt att lägga pengar på bara mig själv.

Men jag behöver t ex nya träningskläder. Och en cykel. Och... kanske bara något kul...?



Och någon gång, när pandemin är över och jag dessutom jobbat upp tillräckligt med mod och självförtroende så kanske, kanske jag unnar mig att behandla mina enorma påsar under ögonen... 5.000 spänn kostar det visst. Håller i 1-2 år. Men... det kanske är värt det om man kan få se så pigg ut som man faktiskt ÄR...?

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: