============================================================

söndag 16 maj 2021

Dagens

Idag har jag INTE vunnit pris för Årets Mama. Heller...

Dottern hade nämnt att hon gärna ville vara med på hopptävling i stallet idag. Jag hade kollat på hemsidan och sett att anmälan skulle göras senast 13 maj. Sweet, tänkte jag, och planerade in att fixa det i fredags. Som ju var den 14 maj, visade det sig alldeles för sent...

Dottern, som är den mest godhjärtade lilla tjej jag vet, sa väl att "det gör inget, Mamma". Men hon blev såklart och rätteligen både ledsen och besviken. Men hon vill ju inte såra mig så... ja... hon säger inget. 💔

Jag får lägga detta på listan över alla saker jag måste överkompensera för senare...

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Idag har jag, eller snarare vi - Maken och jag - börjat röja lite i garaget. Bra för honom att börja komma igång så smått, men inte utan att jag är med och styr upp! Han har en tendens att gå igång lite för mycket, och hans rygg pallar inte riktigt det ännu. Men vi fyllde upp min bil med skrot som tas till Tippen i morgon. Babysteps, men ändå! Det går framåt! Efteråt var jag jävligt nöjd med mig själv och unnade mig en stunds stillhet. Ribban för nöjd är banne mig inte hög nuförtiden...



På eftermiddagen kom Svägerskan med familj förbi på en snabb kaffe. Båda grabbarna var med - även äldsta som till vardags går på hockeygymnasium i Hudiksvall - så det var himla trevligt!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

I veckan får min pappa sin andra dos vaccin. Så i sommar får vi väl anta att han är så skyddad han kan vara. Det känns väldigt skönt!

Idag fick vi också veta att Svärmor i Tyskland fått sin andra dos precis, och det är riktigt goda nyheter! Hon bor själv och har ingen som kunnat hjälpa henne med att handla och så, utan hon har behövt hantera allting själv. Hon är drygt 72 år och inte direkt i "mint condition" längre så vi har varit väldigt oroliga här.

Så det närmar sig!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Men nu laddar vi för ny vecka! Barnen har tre hela veckor kvar, sen är det finalvecka innan sommarlovet tar vid. SOM de längtar! Det har varit ett otroligt tufft år med pandemin, och jag är väldigt stolt över hur bra barnen och skolan ändå lyckats hålla igång undervisningen. Sonen har haft mycket distansundervisning, vilket varit rätt tufft. Så det blir bara tacksamhet och hyllningar från mitt håll. Jag är grymt imponerad att de alla orkat med detta trassel.

Själv har jag ju längre till ledigheten, men så fort sommarlovet inträder försvinner ju en del av stressen på mig också i och med alla skol-måsten som jag slipper hantera.

Så.
Sov nu, mina vänner.
I morgon är en ny dag att fucka upp.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆



Inga kommentarer: