============================================================

tisdag 15 juni 2021

Tisdagens

Men fyförsatan vad trött jag är idag!! Jag kom i säng sent pga kollade på fotbollen med Sonen. Somnade sen inte förrän en bra bit efter midnatt. Sen sov jag ganska oroligt, vaknade flera gånger, och när Makens alarm brände av 04.45 hade jag redan varit vaken en lång stund. Kunde sen inte somna om alls. Jag och Katten låg sen i soffan och tävlade i att vara tröttast. Jag vann nog egentligen. Men han vann i alla fall "sötast-när-du-sover"...


Nu sitter (okej, ligger) jag i soffan och jäser efter middagen. Det är så sjukt, men sedan jag började med periodisk fasta har en ny grej hänt - jag börjar må illa direkt om jag äter mig riktigt mätt. Förut fick jag bara ont i magen av magkatarren som inte tillät att jag åt mig mätt, men nu har jag liksom börjat må illa i stället. Eller kanske också? Jag vet inte... på ett sätt är det kanske bra? Man kanske lär sig att inte äta sig äckel-mätt...?

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

I morgon ska jag alltså fara iväg på lite avslutning med jobbet. Det blir en liten get-together hemma hos chefen, i hans trädgård. Det lär väl, om jag känner mina kollegor rätt, också bli någon form av plask-och-lek-grej. Inte min favvo direkt. Jag kan absolut uppskatta en bra genomförd quiz eller liknande, men går inte direkt igång på kast-med-liten-boll eller skotska fyllan... om man säger så... 😂

Men vi får väl se. Hur som helst ska det bli trevligt och kul att träffa alla. Jag som sitter 100% på distans ser ju mina kollegor så sällan att jag nästan hinner glömma bort hur de ser ut mellan varven...! 😂

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Men nu måste jag plocka ihop här. Ska ställa mig och brassa lite nya plättar till Dotterns matlåda som hon ska ha med sig på ridlägret i morgon. Det är ett jäkla meckande varje dag, så även om det såklart är kul för henne att gå på läger, så är det ganska skönt för mig att det är sista dagen i morgon...

Ta hand om er!

PÖSS! ♡


Inga kommentarer: