============================================================

fredag 30 juli 2021

Skiftet

Vaknade till 13 grader idag. Tretton!! Nog för att vi behövde kylas ner lite efter värmeböljan, men att det skulle droppa så markant var jag inte beredd på. Så jag inledde dagen med att tända ljus här hemma. Som om hösten var kommen...



Sen blev det faktiskt en hel del jobb för min del idag. Firman stannar ju liksom inte för att jag tar semester så jag behöver gå in och jobba ikapp lite då och då. Och idag var det ganska mycket.

Efter middagen, som Dottern stod för idag, tog vi oss en promenad uppe i spåret. Jag och Dottern gick hela stora varvet - 5 km - medan Pappan avvek hemåt efter 1,2 km. En kompis ringde och ville att de skulle åka och magnet-fiska så då fick det bli så.

Men skogen var fantastisk! SOM jag längtat tillbaka! Men vem orkar under en värmebölja...?



Nu kollar jag och Dottern lite Vampire Diaries. När Pappan kommer hem lär han vilja kolla vidare på serien "De var fem" som vi började kolla på SVTplay igår. En brittisk kriminalare som hittills i alla fall är riktigt bra.

Nu i helgen som kommer ska Sonen tävla både lördag och söndag, och på söndag ska dessutom vänner komma hit på grillmiddag. Så vi hoppas på fint väder! 🤞


☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: