============================================================

måndag 2 augusti 2021

VMA!

Minns ni januari 2020? Innan pandemin slog till och jag inledde året med att halka på ett isigt övergångsställe och drämma skallen rätt i asfalten? När jag som en DIREKT effekt av detta införde kampanjen:

☆☆ GÅ INTE PÅ DE VITA STRECKEN PÅ ÖVERGÅNGSSTÄLLET!! ☆☆

Idag har vi varit i Kungliga Hufvudstaden och spenderat tiden framför allt i Gamla Stan. Vi har löst - eller försökt lösa - en mordgåta från 1890-talet. 




Det har krävt många, många steg på stegräknaren, och detta har vi alltså gjort under pågående ösregn.

Och nu till det viktiga meddelandet till allmänheten:

Gatsten, Kullersten och all annan jävla sten man går på blir ABSOLUT SNOR-HAL när det regnar!

Så.

Jag kände ganska snabbt att här kommer det att bli problem. Jag har fått gå som en gammal kärring på blankis hela dagen. Min familj har sagt saker som "skärp dig" och "du bara inbillar dig".

Tills jag råkade slappna av.
Tappade fokus för en kort, kort stund.
Och halkade.
På ett övergångsställe.

Resultat: skadade och skrapade knän, en illa tilltryckt handled och ett väldigt skadat ego...



Såatte... det är alltså så att jag kommer att behöva införskaffa rollator för höst- och vinterbruk för att kunna fortsätta arbeta i Gamla Stan. Om jag inte vill slå ihjäl mig alltså. Och det vill jag inte jättemycket.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: