============================================================

lördag 25 september 2021

Tillfälligt Avbrott

Fy. Jävla. FAAAAN! Vad jag har varit höst-deprimerad de senaste veckorna!

Jag har knappt kommit ur sängen på morgnarna. Jag har känt mig nedstämd och velat krypa ihop och gråta varje dag. Jag har känt orken tryta.

Och så idag kom solen tillbaka! Och för en stund kände jag... jag vet inte... lugnet, kanske?



Det handlar absolut inte om solen egentligen. Ni som hängt här ett tag vet att jag till och med flyr solen på sommaren - till skuggan och till vattnet - utan det handlar om LJUSET! Jag behöver LJUSET!

Tyvärr är det ju tillfällig lättnad. Vi är i starten av hösten och det kommer att bli både mörkare och kallare, men jag tar varje tillfälliga avbrott i mörkret jag kan få!

Jag har ägnat stora delar av dagen åt att köra bil och skjutsa hit och dit, men i en paus köpte jag med lite fika från Espresso House, och så satte vi oss ute på baksidan och njöt av sol och värme. Katten fick komma ut och springa av sig. Höstblommorna börjar blomma. Och gräset har inte sett så här välmående ut på länge. ♡



Ikväll ska vi bara chilla. Äta god mat. Kolla på någon film kanske. Vi får se. Det blir lugnt i alla fall. Sonen har klubbmästerskap i disc-golf i morgon. Det är här på vår hemmabana, precis bakom huset. Jag och Dottern ska iväg på lite shopping. Hon behöver en höstjacka och nya byxor. Det jag beställde hem för bara någon dryg månad sen har hon redan vuxit ur - hon växer så det KNAKAR just nu! 😂

Ta hand om er nu!

PÖSS!



♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


Inga kommentarer: