============================================================

onsdag 22 september 2021

Vilken dag...

Idag läste jag att skådespelaren Wille Garson gått bort. Han var väl inte världens mest kända person, men nästan alla vet vem det var när man visar en bild.


För många är han mest känd från "Sex & the City" såklart. Men jag vill slå ett slag för hans rollprestation som den underliga, roliga och extremt smarta Mozzie i serien "White Collar".

Jag blev faktiskt mer berörd av hans död än jag hade räknat med. Det gjorde ondare än vad jag tycker är rimligt, rent logiskt. Men han verkade vara en genuint fin person. Som brydde sig om andra människor och som ville väl.

Som Mozzie hade Wille turen att få några riktigt roliga repliker. Här är några av mina favorit-citat:

"Think of it as a Kardashian. What it lacks in refinement, it makes up for in cargo space."

Peter Burke: "Where did you come from? "
Mozzie: "Forty-five years ago an enigma gave a paradox a very special hug."

"We can't change the direction of the wind, but we can adjust the sails."



Vila i frid Willie... 
Vila i frid... 💔


Inga kommentarer: