============================================================

tisdag 18 januari 2022

Dag 18: Skört

I morse lackade jag ur. Jo. Faktiskt. Jag har världens bästa ungar - 100% - men de är också tonåringar, med allt vad det innebär.

Så efter att ha fått skit för att jag tjatar (men hey - vem glömde packa gympakläder ändå, trots tjat?), att kepsar försvunnit (nejmen lyft på en mössa eller två och kolla lite mer noga vettja...) och Gud vet allt, så kände jag bara att "Nej. Nu strejkar jag."

Så i morgon skiter jag i att väcka dem, jag tänker inte tjata på dem om klockan alls. Kommer de för sent, glömmer något eller inte hinner äta frukost - That's on them.

Jag är trött. Jag är less.
Jag är utarbetad. Jag är skör.

Cred: @situationer /Instagram


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


Idag har inte mindre än två av Dotterns klasskompisar gått hem från skolan pga Covid. En pga att familjen testade positivt hemma, och då ringde de hem sonen. En annan klasskompis gick hem med huvudvärk och testade sen positivt på snabbtest hemma.

Så det är alltså verkligen bara en tidsfråga nu innan vi åker på det. Maken och jag är dubbelvaccinerade men vi tog vår andra spruta 21 juli så jag är orolig över hur mkt skydd vi verkligen har kvar. Jag har bokat 3e dosen till 1feb men jag hinner nog få skiten innan dess.

Sonen tog sin andra spruta idag och Dottern sin första. Allt blev ju på paus i höstas när först Sonen fick Covid i november, och sen hela familjen dukade under i influensan i december.

Dottern är väldigt spruträdd så som en morot lovade jag henne både dyr-fika från Espresso House och köpe-mat från lokala wokstället. ♡




Nu avrundar jag den här skit-dagen med lite "House", tror jag bestämt.

Ta hand om er.
Och ta hand om varandra.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: