============================================================

lördag 21 maj 2022

☆ Äntligen Helg! ☆

Helgen är här - Upp å Hoppa!

Okej...

Jag kanske själv inte direkt "hoppar" här va, men jag är i alla fall vaken. Och uppe. Typ.

Jag har precis sagt Hej Då till Sonen, som drog till skogs för ny disc-golf-tävling...



... men jag själv bäddade snabbt ner mig i soffan efter att han gått. Vill bara ligga här hela dagen, och kolla på TV och sova om vartannat. Men det har jag tyvärr inte tid med. För idag ska jag bland annat börja röja ur köket så att vi kan börja riva ner det. Det kräver bland annat att jag åker och köper nya plastbackar för alla saker vi tar ur skåp och lådor men ska behålla och ha tillgängligt. Jag måste dessutom ordna en ny tillfällig arbetsplats för hemmakontoret eftersom matplatsen ryker nu. Allt detta innebär ett helvetes städande.

Dessutom behöver jag någon gång under helgen dra med mig Dottern upp i skogen så att vi tillsammans kan gå igenom hennes orienterings-läxa som hon har till på tisdag. Hon bommade en kontroll i torsdags och riskerar därför F i hela ämnet "Idrott". Ja det spelar ingen roll att hon presterat i övrigt i ämnet, både fysiskt och i teoretiska delar. Orientering är ett kunskapskrav och når man inte det, ja då faller hela betyget till ett F. Jag hatar verkligen nuvarande hål-i-huvudet-betygsystem! Innerligt hatar! Det är så jävla dumt och dåligt att man baxnar. Skulle kunna skriva en hel bok om ämnet, men skippar just nu. Vill må bra idag.

Just nu mår jag i och för sig sådär ändå. Vi var på underbart härlig KÖÖÖÖÖÖÖÖTT-kväll hos vänner igår, och idag är magen och jag inte bästisar. Men det är ju så det är.

Maten var i alla fall jättegod! Som vanligt! Det blev chili med allsköns tillbehör.



Så idag ska jag ge min mage lite extra kärlek tror jag. Äta lite snällare (läs "tråkigare") kanske. Stressa av, trots allt jag ska hinna med. Inse att det är okej att det här renoveringskaoset kommer att hålla på länge. Riktigt länge. För vi ska göra stora delar själva. Och då får det ta lite tid.

Ta hand om er!
Och ta hand om varandra!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: