============================================================

lördag 28 maj 2022

Pics of the day

Alltså... man tappar lite kollen på dagarna här men... det är lördag idag, va?

Det är i alla fall tävlingsdag nummer två, av tre, och Sonen har idag fått spela i 100% ösregn. Precis som jag trodde. Enligt honom själv kastade han dock bättre idag än igår, så det var ju alltid något.

Jag och Dottern hängde på stan igen. Hon ville hemskt gärna hitta en ny bikini till sommaren, så vi gav oss ut på jakt. Badkläder är alltid svårt, men medan det är min tjocklek som förstör för mig så är det snarare motsatt problem hos henne. Hon är väldigt smal. Och endast knappt 13 år. Och det gör att hon oftast skickas till barnavdelningen. Men vilken soon-to-be-teen vill ha volang-bikini i Unucorn-mönster och glitter? Ingen! Ingen vill ha det. Så vi fick leta. Länge. Men så kom vi in på Twilfit. Och där hittade hon den perfekta bikinitoppen. Och... ja... Det är ju lite pricy på Twilfit, va. Men... ja... nu blev det så här.


Hon var i alla fall själaglad, så jag låter det hela vara. Hon behöver en boost efter all jävla skit hon har fått stå ut med på sistone. ♡

Stora delar av dagen lades faktiskt på detta. Förutom en lunch på Subway och en middag på Taco Bar, då. Och en knappt två timmars väntan i lobbyn på att städningen av vårt rum skulle bli klar. Vilket det sen visade sig att den inte var alls. Vi hade alltså varit uppe och sett att vår dörr stod helt öppen, och att städvagnen stod utanför. Men när vi kom upp igen, efter lång väntan i lobbyn, hade de inte städat alls. Ingenting. Inte ens fyllt på toapapper, som var helt slut. Så det var ju lite surt. Men jag orkar inte tjafsa. Så jag bad om en toarulle i receptionen bara och så får saken vara.

Nu chillar jag och Dottern i alla fall på rummet igen. Sonen är ute på en ny träningsrunda inför morgondagen.

Det ska bli skönt att komma hem. Även om det är fullskaligt KAOS hemma, när Maken nu håller på och lägga in det nya golvet och det är grejer EXAKT överallt... ;-)

Här är i alla fall lite pics från dagen. :-)








♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: