============================================================

söndag 26 juni 2022

Det går bra nu!

Nej jag är knappast den enda som lider av den här värmeböljan. Jag älskar såklart att vi har sommar och sol och att vattnet värms upp till badbar temperatur. Men det här vi har nu - nästan 30 grader i skuggan - det är fan olidligt.

Min kropp reagerar inte alls bra på det här. Jag blir trött, grinig, kan inte tänka klart, svettas som en tok och får huvudvärk from hell.

Det är ju jättesvårt att sova såna här nätter. Och det blir ju INTE bättre av att nån jävla begåvningsreserv fick för sig att smattra sig igenom bostadsområdet på en cross klockan 02.34 i natt! Som ATT man kunde somna om sen när idioten väl kom sig iväg?!

Arsle!

I övrigt har dagen bestått av att åka och köpa lådor för nerpackning av mera kök, jobb, fika med vänner som kom förbi med välbehövligt hembakat, lite mera jobb och sist men inte minst var det räknings-dags.

Jag har typ inte orkat äta idag, så frukosten blev det här, i sängen:


Till lunch blev det detta, ute i skuggan på altanen:


Jag skulle på riktigt kunna leva på frukt och salta kex hela sommaren - livets mat när det är så jävla varmt som nu!

Till middag blev det pastasallad med ost och strimlad skinka bland annat. Orkade liksom inte ens tänka på varm mat.

Jag passade för övrigt på att vattna mina odlingslådor ikväll. Salladen, persiljan och gräslöken växer så det knakar. Vi har massor av jordgubbar på gång, men de är inte klara än. Tomaterna och gurkan likaså. Men nu hoppas jag att de fått lite extra ork i värmen!

När jag vattnade upptäckte jag att det flockades småfåglar runt omkring - sannolikt mycket törstiga - så jag passade på att göra ett litet enkelt vattenhål för dem. Hoppas att det hjälper i alla fall några små fjäderfän att klara sig! ♡


Jojustdet!

Köket!

Jomen det rullar på. Lite väl långsamt kanske, men vad ska man göra när man ska hinna jobba heltid parallellt med renoveringen?

Idag fick vi i alla fall avisering från IKEA att köket är på väg.


Asså...

Ursäkta?!

1.515 TON?!

Jag tror att någon kanske, eventuellt lagt in lite fel va? För annars ser jag bara två alternativ här. Aningen att jag får hem typ 1.000 st kök. Eller också att det kök jag får hem är gjort i solitt guld!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: