============================================================

torsdag 23 juni 2022

Pjuh....!

 


Nejmen snälla?! Vad är det som händer?!

40.000 grader varmt en MIDSOMMAR-helg?! Hur firar man ens Midsommar utan att klä sig både i tunn sommarklänning, fleece-leggings, solskyddsfaktor och sydväst?! 😂

Jag var i alla fall uppe 06.00 i morse - sovmorgon efter att ha behövt kliva upp 04.50 de senaste dagarna - för att hinna till lokala ICA-butiken till öppning. Visst. Jag skulle handla inför Midsommar. Men framförallt ville jag kunna stå och skäms-panta två gigantiska säckar med burkar/pet.

Asså varför skäms man? Att man pantar är ju toppen. Men grejen är ju att när man har ganska mycket pant - dock extremt lite alkohol-pant vill jag gärna understryka - och bara pantar två gånger om året, så ser man ju ut lite som en galning när man står där med sina säckar! Skämmigt...

Hur som helst blev det typ 350 spänn som gick rätt ner i Midsommar-kassan. Nu ska jag panta lite oftare. Vi har flera säckar kvar sen... jag vet inte... de har stått länge i alla fall.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

I morgon startar i alla fall Midsommar 12.00 hos vännerna. Det blir en lång dag. Säkert en väldigt mysig dag. Men lång. Jag som just nu är så trött att jag mår illa kommer säkert att bli ett fantastiskt kul sällskap... 😂

Men jag ska försöka råda bot på i alla fall lite av tröttheten nu.

Sov Gott!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: