============================================================

lördag 24 september 2022

Lördags-Häng

Vad knäpp man blir när man varit ledig på fredagen. Jag trodde det var lördag igår och hade söndagsångest i morse. Tills jag kom ikapp mig själv alltså.

Jag hade visserligen planerat att ta tidig morgon idag pga Sonens tävling, men att behöva vakna strax före fyra var väl INTE vad jag hade tänkt mig.

Jag har varit gaaaaaalet trött idag och knappt orkat nånting. Men jag HAR skjutsat Sonen - ska hämta honom snart också. Jag HAR också städat en del, till och med tvättat golven nere. Dessutom HAR jag lagt in alla räkningar och fixat med sånt.

Satan i gatan vad det börjar kännas att Maken är sjukskriven och priserna skjuter iväg! Det känns inte jättebra inför vintern, det gör det inte. Men Vi måste försöka rida ut den här stormen vi också. Precis som alla andra. Vi har det nog bättre än många andra ändå, så vi ska inte klaga. Men som sagt, det kan inte vara kul att vara varken sjukpensionär, sjukskriven, arbetslös, ensamstående förälder eller pensionär just nu. Det måste vara en sån jävla ångest.

Fan vad jag hatar att vi hamnat här!

Självklart ska vi alla jobba upp en buffert och anpassa munnen efter matsäcken, hänga med i prishöjningar etc. Men det är ju inte som att den senaste tidens prishöjningar är ens i närheten av normala. Och samtidigt höjs inga löner. Absolut att vi alla behöver dra åt svångremmen i tuffa tider, men det blir också helt galet när en pensionär måste välja mellan att vara varm inomhus eller äta mat. Sen ska vi komma ihåg att ju mer vi håller i pengarna, desto fler företag kommer att drabbas, fler bli arbetslösa och krisen fördjupas än mer. Så vi behöver vara smarta. Inte bara snåla.

Ja nu blev det lite ekonomisk moralkaka och det var inte meningen.

Här kommer i stället några bilder som visar att vi faktiskt KAN ha det städat och fint här hemma.







☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: