============================================================

måndag 26 september 2022

Nog!

 


Nejmen nu är jag så förbannat trött på att sova oroligt, vakna med ont i magen och stresspåslag och gå runt hela dagarna med en känsla av domedag som sällskap.

Egentligen har det väl hållit på sen hösten 2017 men alltid varit på "lagom" hanterbar nivå. Men i år tre av pandemi och nu med krig i närområde, konstant kärnvapenhot, skenande ekonomi och en sjukskriven Make så har det liksom blivit lite för mycket och lite för länge tror jag.

Jag är så in i helvete trött och less på dessa jävla gubbar som styr och ställer och ställer TILL i världen så jag vet snart varken ut eller in!

Alla "experter" ba "jomen det fattar ju P*tin också att om han tar till kärnvapen så är det ju över för honom också - det finns inget att vinna". Men vad jag känner är bara att våra experter gör ju sina bedömningar baserat på att de har att göra med en rimlig person. Det har de ju inte. Lååååångt ifrån. En orimlig person som P*tin skiter i all rim och reson, så rimliga resonemang faller liksom platt.

Jag fattar såklart att jag är helt obetydlig i det stora hela. Jag, och vad jag tycker och känner, är helt enkelt inte av vikt alls. Jag fattar det. Allt är större än jag. Men jag känner samtidigt en sån frustration över det. Att andra människor har sån makt över MITT liv och över MITT mående. Människor som är helt maktfullkomliga och saknar all form av medmänsklighet ska liksom få bestämma att det är så.

Fyfan för mörkret just nu.

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●

Inga kommentarer: