============================================================

tisdag 27 september 2022

Status

☆☆ FAKE IT 'TIL YOU MAKE IT ☆☆

Idag var det bara "Fuck it!" och så tog jag på mig en tajt tröja och tänkte att nu skiter jag i att jag är en Tjockis!

Jag är så TRÖTT på det mesta just nu. Det är fan tur att jag har min familj för frågan är om jag ens kommit upp ur sängen om morgnarna annars...?

Det är inte många saker som känns positiva just nu. Om man inte räknar det faktum att vi lever och är (någorlunda) friska så klart. Och vi är ju inte vana vid detta. Vi som folk, så att säga. Självklart finns det individer som upplevt bra mycket värre saker än det vi ser nu. Men jag menar mer som samhälle. Bortsett från en del människor i den äldre generationen så har vi som folk knappt kommit i kontakt med en kris i ordets rätta bemärkelse förrän 2020 då pandemin slog till. Så det är ju inte så konstigt att man känner sig orolig, vilsen och osäker. Vi har inte vanan inne helt enkelt.

Någon sa någon gång detta


och jag tror att det kan ligga mycket i det faktiskt.

Mitt stora problem just nu är att pandemin var ett BRUTALT uppvaknande för mig. Fram till dess hade jag nog löjligt och naivt högt förtroende att "de som kan sakerna" skulle så att säga "ta hand om" kriserna. Och jag blev ganska knäckt när det visade sig att det kunde de ju inte alls. Det handlar inte så mycket om skadat förtroende utan mer att jag har fått omvärdera vad som faktiskt är rimligt att förvänta sig. Det är såklart helt vansinnigt att förvänta sig mirakel från våra styrande. Ett virus går inte att stoppa. Och P*tin kommer inte att börja lyssna på våra politiker bara för att de försöker resonera med honom.

En gammal projektledar-kollega till mig sa en gång att det är en av de absolut viktigaste sakerna att få ordning på - oavsett om det är i jobbet eller i ett hemmaprojekt - man måste vara helt tydlig med och överens om förväntningarna. För är man inte det kommer man aldrig att gå i mål.

Samma med livet - vad är egentligen rimligt och vettigt att förvänta sig i varje given situation?

Tål att tänka på.

Men inte nu. Nu ska jag i stället försöka sova. Jag har en konstant backlogg på sömnkontot då jag varje natt ligger på minus, vilket gör att jag märkligt nog får ännu svårare med sömnen. Det blir ett stressmoment. Så nu kör vi meditativ musik på låg volym och så djupandas vi.


♡♡ Go' Natt! ♡♡

4 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon

Fuck it, vilken bra inställning och jag tror tröjan satt perfekt på dig. Du inspirerar mig med dina raka, ärliga och humoristiska inlägg.

Min man drog och lämnade mig med hus, två tonårstjejer och en sladdis strax innan pandemin.
Det har varit en tuff tid onekligen. Men jag hankar mig fram mest för mina barn naturligtvis.

Idag kanske jag ska säga fuck it, dra på mig kjol och visa mina bleka komplexfyllda ben utan att bry mig! Kanske söka kontakt med där snygga killen på jobbet trots att han kanske är lite för ung för en tant som passerat fyrtio. Men varför bry sig om vad andra kanske tycker, fuck it liksom eller fuck me kanske☺️🤣

Hafen75 sa...

Kör!!!

Anonym sa...

Tack ❤️
Fegade ur lite och drog på mörka strumpbyxor för att dölja de likbleka benen. Men försökte någon form av flirt vid kaffemaskinen. Jag passerade fyrtiotvå i våras och han blir trettio nu i höst. Har inga förhoppningar men okej jag kör!!

Hafen75 sa...

Baby-steps! :-)
Livet är kort för att inte levas. ♡