============================================================

onsdag 28 september 2022

Ta-Daaaaa!

Jag kan högtidligen meddela att 03.12 inte är en sådär jättebra tid att börja dagen på. Men nu gjorde jag det i alla fall, och det var ju himla tråkigt. Jag vaknade alltså av att magen gjorde så in i bänken ont att jag var tvungen att gå upp. Ta medicin. Dricka mjölk. Sitta upp och försöka sova. Men det gick ju sådär.

Tog mig i alla fall till slut in till jobbet - landade 08.30 - eftersom vi skulle ha veckomöte och såna möten är ju bra att vara med på. Tänkte smita hem igen vid lunch men saker hände, skit kom emellan och plötsligt var klockan 16 och jag var så trött att jag såg i kors. Jag hade inte heller kunnat äta på hela dagen, eftersom jag inte fick behålla något.

Så hem for jag till slut. Och på tåget kommer den jävla magen igång IGEN! Försöker såklart behålla lugn och sans - det gick väl ärligt talat sådär men försöka måste man ju - och när tåget äääääääntligen nådde stationen före min fick jag till slut ringa Maken och bara "du... jag har en lite dålig dag hära... kan du hämta mig vid tåget för jag svimmar snart här..."

Nu svimmade jag aldrig men det beror nog mest på att jag ändå är ganska bra på att andas rätt och stoppa ner huvudet mot golvet. Ja, medpassagerarna undrade såklart hur det stod till och det var ju rart och så.

Men sen hem. Mer medicin. Mer mjölk. Mer vila. Mer ont. Mer äta. Mer springa på toaletten akut. Och nu är vi alltså här. Klockan är över 22 och jag har INTE kommit i säng tidigt, som jag hade behövt. Jag är öm i hela magen och mår illa. Men den värsta smärtan är över i alla fall.

Vilken jävla dag...!

Jo! Och Dottern tycks ha fått sitt första riktiga migrän-anfall idag också. Hon har ju haft en del problem med huvudvärk förut men idag ringde hon i panik och hade fått synbortfall på ena ögat. Jag var i stan men Pappan körde henne raskt till kontroll och bedömningen var att det INTE var något fel på ögat utan hon hade migrän.

Jo!

Och så har ju börsen fortsatt rasa, elpriset fortsatt skena, inflationen fortsatt skjuta i höjden, och P*tin fortsatt att muppa sig.

Så allt är fortsatt som en jävla cirkus och jag undrar bara NÄR FAN MÄNNISKOR SKA SLUTA F*KING BRÅKA OCH JÄVLAS?!


☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: