============================================================

torsdag 24 november 2022

♡ TACK! ♡




Idag firas Amerikanska Thanksgiving. Vi har ju inget sånt här i Sverige, trots att vi importerar det mesta av det mesta från det stora landet i väst.

Men oavsett om man firar eller inte så är det ju inget fel i sig att vara tacksam och visa uppskattning.

Så vad är jag tacksam för idag, och varje dag?

• att jag lever och är (relativt) hel och frisk 
• att jag har två friska och helt fantastiska barn
• att jag har en Make som älskar mig
• att både jag och min man har jobb som, även om ingen av oss blir rika på våra jobb, betalar räkningarna
• att jag har världens bästa vänner
• att min pappa finns
• att mina syskon och syskonbarn mår bra, liksom mina svägerskor och deras familjer
• att vi bor i Sverige som visserligen inte gör precis ALLA rätt men där vi ändå har det väldigt bra

Allt det där är ju sånt som alla mer eller mindre är tacksamma för, kan jag tro. Give or take i alla fall. Men utöver det självklara så?

Ja i så fall är jag tacksam för

• duntäcken
• poddar
• fårskinnstofflor
• nässpray
• Netflix
• Fredrik Backmans böcker
• Choklad
• svensk försommar
• Alvedon
• skogen
• Swish 
• "Friends"
• norska språket
• jul
• djur
• elektricitet
• glass
• fetaost
• musik

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: