============================================================

fredag 25 november 2022

Freeeeeeedag!

Idag är det alltså Black Friday.
Dagen som man antingen älskar eller hatar.

Om man hatar fenomenet Black Friday så är det för att man tycker att det uppmuntrar till konsumtionshets.

Men här hemma i Sverige tror jag att många i stället är förbannade på det som för ett par år sen avslöjades om att många kanske framför allt kedjor höjde priserna precis innan, för att sen sänka till max ordinarie pris på Black Friday. Svinigt beteende såklart.

Själv tycker jag att det är ganska najs att göra klipp rent generellt så jag gillar Black Week/Black Friday. Jag köper inte en massa saker jag inte vill ha, utan jag passar på att köpa sånt som jag redan vet att jag behöver köpa.

Rent generellt tycker jag nog att folk ska chilla lite mer. Sluta skamma människor. Det finns maaaaaassor av folk som behöver alla reor och kampanjer för att ens ha råd att köpa t ex julklappar. Och nu när inflationen gjort att vardagskostnaderna gått upp med 30-40% så får man nog vara mer än lovligt dum i huvudet om man fortsätter att skamma människor som passar på en sån här helg.


☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆


I helgen ska Dottern få gå på hoppkurs på ridskolan. Så det blir ingen sovmorgon här inte! Men det är kanske lika bra. Jag behöver fixa en massa i helgen, om orken finns. Det är ju för 17 första Advent på söndag! Och inte så mycket som ett sketet adventsljus har jag plockat fram!

Men så åkte jag ju på en liten, liten förkylning i veckan också. Jag mådde lite skumt i onsdags kväll. Sen på natten kändes det tjockt i halsen. Inte ont. Bara tjockt. Sen igår var det borta. Men jag blev snorig. Så jag tog ett Covid-test. Just in case. Negativt.

Idag har jag gett efter för trycket och tagit nässpray. Jag fick sån huvudvärk av att vara täppt så jag tog lite.

Men som sagt, det var en snabb förkylning. In and Out. Hoppas att vännerna som är planerade står komma på middag i morgon vågar komma. ♡ Men om de INTE gör det så respekterar jag såklart det. Det är de som måste få bestämma.

Men nu måste den här Kärringa' sova! ♡


☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: