============================================================

måndag 28 november 2022

☆ VARNING! ☆

Idag är jag på riktigt dåligt humör.
Jag är IBS-sur.
Jag är elkris-förbannad.
Jag är hur-tänkte-ni-nu-arg.

Mooooooorr!!

1. Min IBS har idag gjort att jag gått runt med en så uppsvullen mage att medan jag visserligen fick behålla de annars alldeles för stora jeansen uppe, så har jag sett i det närmsta gravid ut! Dessutom har ballongen hela dagen tryckt upp på magsäcken så jag mått illa exakt precis hela dagen. Och eftersom jag kom hem sent idag och upptäckte att ingen gjort middag, så fick det bli hämtmat. Vilket kommer att göra mig ännu mer uppsvullen.



2. Jag såg morgondagens elpris.



Vi touchar alltså sju fakking spänn per kWh i morgon!

SATANS HELVETES JÄVLA RÖVBALLE!


3. Jag tog en shopping-sväng på stan efter jobbet - därav anledningen till att jag kom hem sent - och höll såklart på att bryta ryggen av mig under alla väskor och kassar. Grät inombords när jag stod och väntade på tåget. True story. 



Skulle köpa lite julklappar, och det gick ganska okej ändå. Med tanke på att jag halvt-om-halvt bröt ryggen och behövde stånga mig fram bland i-di-oter som inte kunde hålla avstånd, vänta på sin tur och FAKKING CHILLA LITE!

Asså kom igen! Det är inte ens första december än! Ni hinner julhandla! Ta en mandelkubb och slappna av en stund!

I alla fall.

Skulle också göra ett nytt försök att hitta jeans till Sonen. Han har idag H&M-jeans i modell "Relaxed" som han trivs jättebra i. Men de börjar bli något korta. Så han slulle behöva gå upp en storlek på längden. Från 32 till 34 alltså.

Men just denna uppgift är KLIPPT OMÖJLIG!

Jag har kollat online på H&M, KappAh, Cubus, Jack&Jones och 17 andra ställen. Finns inte. Finns INGA jeans i 34! Oavsett midjemått - för där finns alla varianter - så finns det BARA 32. Hur är det ens möjligt?!

Idag bläddrade jag igenom hela den här displayen, och två till, och jag skojar inte. Alla jeans är 32 långa. ALLA!



Asså VAD-I-HELVETTE?!

Det KAN inte vara så att alla killar/grabbar/män/snubbar/karlar/gubbar har  eeeeexakt samma längd på sina ben?!

Uselt!


Nu måste jag gå och sova.
Så kanske jag vaknar på bättre humör i morgon?

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: