============================================================

söndag 27 november 2022

☆ 1:a Advent ☆


♡ Glad Första Advent! ♡


Det är november. Det är grått. Det är elkris och människor snålar med belysningen. Det är med andra ord INTE med världens mysigaste julfeeling i kroppen jag tog mig an denna årets Första Advent.

Men vi hade grannarna över på lite advents-fika. Det hade vi. De har haft en rejält tuff höst med flera jobbiga händelser på raken som de har behövt tackla, så vi har knappt sett röken av dem på flera månader. Det var lite skönt att se att de lever och i alla fall står upp! ♡


Annars har dagen mest sprungit fram som vanligt. Dottern var i stallet på dag två av hoppkursen. Sonen har hängt hemma och varvat chill med plugg - det är provbonanza i veckan som kommer. Och jag har städat, tvättat, betalat räkningar och jagat lite julklappar.


I veckan är det tänkt att jag och Sonen ska på Öppet Hus på en gymnasieskola som han blivit tipsad om. Rent geografiskt ligger den lite tokigt men den inriktning han vill gå verkar inte finnas överallt. Så vad gör man?

Sen ska jag i morgon - hoppas jag - köpa lite julklappar i butik, när jag ändå är i stan. Jag näthandlar ju det mesta men vissa saker behöver jag både se och känna på. Men vi får se hur det går. Hatar att gå i butiker efter jobbet pga det är så jäääääää*la jobbigt att släpa på alla väskor. Ryggen går typ AV känns det som!


Jag har börjat kika lite på hur jullovet skulle kunna se ut för min del i år. Men det är ingen rolig läsning tyvärr. Eller... jag tänkte vara ledig 23-24-25-26. Och sen 30-31-01. Sen behöver jag tyvärr jobba resten, som det ser ut nu. Det är årsbokslut och tajta deadlines. Vi har ju nya ägare sedan januari och det är helt andra deadlines numera. Så jag kommer att få jobba rätt mycket där januari/februari, så just nu känner jag att jag kanske redan nu ska boka in mig på själa-vårds-spa eller liknande i sportlovsveckan....? ;-)

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: