============================================================

fredag 2 december 2022

Lååååååång vägs vecka mot helg

HUR lång får en vecka vara egentligen?! Det känns som att jag jobbat flera veckor sedan förra helgen. Jag har haft bra flyt och så, så det har varit en bra men lång vecka. Idag var jag så trött att jag faktiskt hade svårt att hålla ögonen öppna mitt under pågående intensiva arbete. Jätteläskigt faktiskt.

På lunchen åkte jag iväg till Bolaget och handlade glögg. Sen åkte jag och hämtade ut paket och köpte lite mer grejer till Adventsfikat på söndag.

När jag sen kom hem sänkte jag två Red Bull och köttade på. Höll mig vaken och fick massor gjort. Så skönt när man kan gå på helg med en riktigt bra och effektiv arbetsvecka i ryggen!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Ikväll kollade vi ikapp veckans "Robinson", och när vi var klara så var jag så jäkla trött så jag funderade på att bara ligga kvar och sova i soffan. Men sen drog Dottern på sina klipp och videos som hon just nu plöjer som gaaaaaalen, så då gick jag upp och städade köket i stället. 😂 

Förra året vid den här tiden föll vi som furor en efter en i influensan. När jag var som sjukast låg jag i soffan med PANG-feber och Dottern kollade på "I just want go be cool"-videos back to back och jag funtade på att köra in termometern i örat bara för att slippa lyssna på skiten.

Det hon kollar på nu är absolut bättre, men det är ju såklart gapigare än t ex meditationsmusik eller P3 Historia.

Men en sak bara - jag FATTAR INTE GREJEN?! Det är alltså tre bröder, trillingar, som liksom bara snackar, skojar, larvar sig och munhuggs. Och visst. Det är kanske kul ibland. Fine. Men HUR kan de bli värsta miljonärerna på det?! De skojar runt och sitter och bråkar och tjafsar i bilen. Och blir FAKKING miljonärer?!

Ur led är tiden.




Men de verkar i alla fall inte hålla på med en massa skit. De har bara kul och syskon-bråkar. I övrigt är de harmlösa skulle jag säga. Vilket såklart känns viktigt, givet allt skräp som faktiskt finns där ute.

MEN - sova i soffan till ljudet av tre högljudda grabbar som tjafsar och grejar är ju INTE aktuellt. 😂

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Igår var det ju 01-december och då fick vi ÄNTLIGEN dra igång julkalendern igen!

Ja den norska alltså. "Nissene på låven". Klassiker vid det här laget. ♡



Nu laddar vi för en tjock helg! I morgon ska jag städa och röja. Jag ska då upp skit på vinden och förhoppningsvis komma till Tippen. På eftermiddagen kommer Bästa Morfar hot och fikar lite.

Sonen kommer att pipa iväg på en disc-golftävling på hemmabanan i morgon bitti. Det känns så sjukt att vara ute och kasta disc i dem här kylan men... jaja. Dårar! ♡

På söndag kommer stora delar av stall-gänget hit på Advents-fika. Det blir glögg, saffransbullar och peppisar. Och lite annat smått och gott. Ska bli mysigt! ♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: