============================================================

lördag 10 december 2022

Lökiga Lördag

Nu var jag visserligen uppe redan 06.30 för att skjutsa Sonen till tåget, så HELT värdelös har jag inte varit idag. Men i övrigt blev det banne mig inte många knop.

* Det blev en tidig maskin tvätt när jag ändå var uppe.
* Det blev en vinterpromenad i snön.
* Det blev tre timmar NetFlix och "Harry&Meghan".



Och nu är ju det här bara första säsongen, som framför allt berättar om tiden fram till bröllopet, så visst kan jag ändra uppfattning vad det lider, men helt ärligt så FATTAR jag inte varför folk inte gillar Meghan? Ok. Hon är amerikanska och kanske inte riktigt hajjar hela kungahus-grejen. Men det är ju inte som att man ens FÖRSÖKT hjälpa henne komma in heller. Så när hon t ex ska återberätta hur hon med kort varsel - en kvart typ - får veta att hon ska träffa Drottningen och måste niga inför henne, så visar hon att hon tar fram sin enda referens - Disney - och niger både klumpigt och konstigt. Men när hon visar det så har det på sociala medier porträtterats som att hon gör narr av hela grejen, medan jag tolkar det som att hon skrattar åt hur otroligt klumpig och felplacerad hon känner sig. Inget annat. Men det brittiska folket älskar verkligen sitt kungahus, och allting som eventuellt kan tolkas som kritik eller som kan kullkasta alla traditioner blir en direkt krigshandling mot hela institutionen. Så jag tror inte Meghan haft det så himla lätt heller. Men som sagt. Jag kanske ändrar uppfattning efter andra säsongen.

Efter tre timmar NetFlix då?

Det blev middag.
Det blev "Nissene på Låven"
Det blev film. Den var verkligen inte bra.



Dottern har haft feber hela dagen och mest legat i soffan och vilat och kollat på film. Hon fick ta ett Covid-test för säkerhets skull. Det visade negativt, så jag gissar på vanlig bonna-förkylning. Influensan borde ge högre feber väl? Ja.... det kanske kommer i och för sig.

Eftersom det råder sjukstuga räknar jag med att även morgondagen blir en ganska långsam och trist dag. Skillnaden är väl att jag räknar med att slippa gå upp 06.30 i morgon.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: