============================================================

fredag 9 december 2022

Stressvecka, Dag 5 ✔

Nämen hur går det där ute i el-sparar-land? Sitter ni i mörkret med er vevradio och era stearinljus och fryser?

Vi hade fantastiska 16,5 grader inne igår när jag gick och la mig. Då hade det ändå blivit en halv grad varmare sedan mitt-på-dagen-tempen.

Jag har idag jobbat hemma igen, och jag har kört hela konkarongen i klädväg idag igen. Lager på lager på lager... och duntäcke. Och fårskinnstofflor. Plus att jag rev upp lite värmepåsar och slängde ner innanför tröjan, i fickan, you name it.


Fyfan vad ovärdigt hela el-kaoset ÄR! Jag fattar mycket väl att vi får betala ett högt pris för att stå upp emot P*tin-jäveln. Men vi ska inte glömma att vi redan förra vintern, innan kriget bröt ut, hade elkaos och katastrof-priser. Så nog kan elkrisen bero på lite annat än kriget också...?


Idag skulle vi ju ha KÖÖÖÖÖÖÖÖTT-kväll och min dag var ett noga utmejslat körschema för att jag skulle hinna med allt. T ex åkte jag och Maken och handlade redan igår kväll för att spara tid. Vi handlade allt utom själva köttet, som jag helst köper samma dag det ska ätas, och vinet. Det stod i stället med på dagens lista.

Och det var väl en JÄVLA tur att vi gjorde så. För i morse vaknade Dottern med ont i halsen och vi fick ställa in hela klabbet. Vad 17 skulle jag gjort med 12 skivor schysst kött i kylen liksom?

Det blev lite feber under dagen också. Inte jättemycket men tillräckligt för att hon skulle bli lite less och deppig. Förhoppningsvis är det något snabbt och lätt som bara drar förbi.

Så den här dagen blev mest jobb och att serva henne. Inte så stressigt som först befarats. Det är väl det som är bra. Annars är det ju SKIT att missa KÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT-kväll! Det är ju DET bästa som finns med de bästa som finns! ♡


Idag har jag för övrigt kommit ihåg att ta järntablett. Man får ju det vid blodgivning. Men eftersom jag blir så PANG-dålig i IBS-magen av dem så brukar jag dra mig för att ta dem. Men nu är jag så trött att jag somnar under pågående arbete, så jag tänkte att jag kanske har lite järnbrist sen tappningen? Hur som. Järntablett blev det.


Nu ska jag i alla fall försöka sova. Måste upp 06.30 och skjutsa Sonen till tåget så att han kan ta sig till en tävling i morgon. Japp. Tävling. Utomhus. I snö och massor av minusgrader. Han är inte helt frisk den där... ! ♡


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡◇

Inga kommentarer: