============================================================

torsdag 8 december 2022

Stressvecka, Dag 4 ✔

Vad bra det blir när man hipp som happ blir inbokad på ett snabbt Teams-möte, och man sitter där på hemmakontoret i mjukiskläder, med håret i en kråkbo-knut, osminkad och med ett duntäcke om kroppen. Verkligen. Men nu var det så det råkade bli och det får vi bara leva med.

I övrigt hade vi en riktig tonårs-morgon här hemma och jag fick återigen klart för mig att allting på något sätt ändå alltid är mitt fel. Och det är väl så det är. Jag hade liksom glömt bort hur jobbigt det är att vara tonåring.

Lunchen jag skulle äta ihop med en kompis som drar på 3,5 veckas semester på andra sidan jorden i morgon blev inte av heller. Så det var ju trist. I stället blev det en snabb-lunch i soffan. Gorby's. Lyx-lirare som man är, va.

Hela jävla dagen har jag frusit. Jag har suttit med lång-jalingar och mjukisbrallor och duntäcken och jobbat. Jag har haft sockar, raggsockar och fårskinnstofflor. Och ändå är jag precis stelfrusen. Nu visade inomhustemperaturen massiva 16,5 grader när jag skulle lägga mig, så det är ju såklart HELT JÄVLA OVÄRDIGT DETTA!


Jag orkar inte denna vinter! Jag gör det inte. Jag är frusen jämt. Verkligen jämt. Ligger just nu under två duntäcken och jag känner hur livslusten bara rinner ur mig.

F*KING JÄVLA F*TT-elmarknad att vara så muppig att vi ska behöva leva så här!!!

Väck mig i maj igen i stället.



☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: