============================================================

torsdag 1 december 2022

Soooooom sagt

Jag var säkert svin-otydlig när jag skrev igår men jag vill verkligen understryka att jag vet väldigt lite om elpris-stödet. Jag ställer frågor för att jag inte vet.

Men det verkar finnas olika tolkningar där ute och jag bara menar sin OM det är ett stöd för den kommande vintern så förstår jag att de områden som blir utan stöd blir sura. Samtidigt har de områden som nu kompenseras redan betalat vansinnigt mycket mer under ett helt år, så jag kan också förstå att de områdena nu blir lite sådär att "jamen gnälla när man haft våra priser i fyra dagar - kom igen!"

Summa summarum är väl egentligen två saker.

1. Vill man ha ett enat folk så är det en jäkligt dålig strategi att exkludera en visa grupp, oavsett grupp och situation.

2. Hela systemet är fel om vi ska behöva statens pengar för att betala för något så basalt som el. Vi bor i ett land som stora delar av året är både kallt och mörkt och elen behövs. Och vi ska kunna betala för den själva.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Inga kommentarer: