============================================================

fredag 27 januari 2023

Fredagens

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


Det kan ju vara så att jag i vanlig ordning åkte på att köpa snacks och skit till helgen. Och det kan också vara så att jag kände att jag fakking TRÖTTNAT på att köpa samma saker på lokala ICA-butiken varje vecka.

Så jag drog till DollarStore i stället, och köpte en salig blandning av Gud vet vad.



Jag ba "Åh vad gott med Milky Way - den här påsen ska jag ha!"

Också jag, senare på kvällen: "Nämen Milky Way var ju inte sådär god som jag minns att den var..."

Vi har kollat på "Talang" och nu sitter jag uppe.och väntar på att jag ska iväg och hämta Sonen som är hos kompisar. Han tyckte att han kunde ta bussen och jag sa "Aldrig i livet vid den tiden!" och då bor vi som sagt på landet där väldigt lite händer...

Men det är lugnt. Jag är visserligen SVINATRÖTT eftersom jag varit vaken sen cirka kvart i fem i morse - det här att jag är så lättväckt att jag vaknar av att ett yoghurtpaket skakas i köket är ju ingen jättebra superkraft. Men jag kommer trots tröttheten inte att somna än. Jag har ont i magen igen. Märkte av att något var på gång när jag har på väg in på affären och sen blev det värre och värre. När jag väl kom hem igen gick jag dubvelvikt. Fick hinka i mig mjölk i ren panik. Mjölk kan faktiskt hjälpa riktigt bra. Det neutraliserar magsyran.

Men jag har fortfarande ont. Eller.... jag är liksom öm, skulle jag säga.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Jag hänger inte med jättemycket i politik och jag kan inte säga att jag har koll på allt som händer i världen, men vad jag i alla fall HAR plockat upp är ju att det väl inte går sådär superbra för Sverige när det kommer till Nato. Det känns lite tungt just nu, skulle man ju kunna säga.

Men då vill jag bara sprida lite ljus i samtids-mörkret genom att tala om att Norge jobbar på en lösning.



Det är ju det jag alltid har sagt - det spelar liksom ingen roll VAD frågan är. Svaret är alltid Norge! 🇧🇻❤

Så somna gott i natt.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: