============================================================

onsdag 1 februari 2023

Det om det

Jag har begått ekobrotts-doku igen!



Det är ju verkligen något som triggar igång mig när det gäller sånt här. Jag blir vansinnig på så många plan.
1) Varför är vi så naiva att vi (fortfarande) går på allt? Vi vet ju att om något verkar för bra för att vara sant så är det så. Men vad lätt det måste vara att trilla dit ändå?
2) Hur är man funtad som människa när man utan att blinka kan lura av helt vanliga människor alla besparingar de har?
3) Tänk om de här smart-hjärnorna skulle använda all sin kunskap, all sin kreativitet, till något vettigt för mänskligheten i stället - tänk vad som hade kunnat åstadkommas då!

Hur som. Jag kan väldigt lite (inget) om Krypto-marknaden, men jag känner allt igen ett Ponzi-bedrägeri när jag ser ett. Men den här historien har så mycket mer. Det är makalöst egentligen att jag inte hört om detta förr.

Finns på Netflix!

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Idag har jag varit inne på kontoret igen. Jag hade bokat lunch-dejt med Papps. Vi gick ut lite senare för att slippa värsta rushen - så vid 13 slog vi oss ner på en restaurang som jag tror heter Borgmästaren. Jag åt kalvfärsbiff - så jävla gott! Och jag riktigt myste när jag såg att de hade samlat tavlor av alla svenska regenter från Gustav Vasa fram till i alla fall nästan nutid. Fint! Och så fick jag putsa på mina historie-kunskaper som jag i princip har P3Historia att tacka för. ♡



Men hur god lunchen än var så är ju lunch ute egentligen ett big no-no för mig. Jag fick såklart ont i magen, men tack och lov klarade jag mig ifrån några katastrofer. Jag har haft ont till och från sen dess och på tåget hem slog det till som 17 och jag tänkte att "jävla skit - inte nu!"

Allt löste sig till slut men Satan vad orolig jag var där ett tag. Fullsatt på tåget och jag ba "nämen hörrni låt inte mig störa, jag ska vara svimma lite hära".

Pjuh! Tur att det aldrig hann bli så illa!

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Inga kommentarer: